Bra att veta inför ditt besök

Här tipsar vi om sådant som är bra att veta inför ditt besök hos oss, till exempel hur det fungerar med återbud, SMS-påminnelse och betalning.

Anmäl dig i receptionen

Du anmäler dig i receptionen (eller på ankomstskärmen där det finns) så att personalen vet att du kommit. Visa vem du är med en giltigt legitimation. Ingen annan ska kunna använda ditt namn. På några av våra kliniker sköts registreringen via en dator.

Förhinder? Kom ihåg att avboka

Hör av dig om du inte kan komma på avtalad tid. Kontakta oss så snart du kan, senast 24 timmar före besöket. Då slipper du betala för uteblivande eller sent återbud (431 kr för vuxna och 100 kr för barn). Det bästa är att du kontaktar klinik direkt (via telefon eller e-post som du hittar på din kliniksida). Utebliven SMS-avisering är ingen giltig orsak till ett uteblivet besök.

SMS-påminnelse

Vi skickar dig gärna en SMS-påminnelse två dagar före ditt bokade besök. Kontrollera att kliniken har ditt aktuella mobilnummer så kommer en SMS-påminnelse automatiskt.

Betalning

Hos oss kan du betala med både kort och kontanter. Tala med din tandläkare så får du får ett kostnadsförslag innan påbörjad behandling.

Tolk

Vi kan hjälpa dig om du behöver prata på ditt eget språk. Om du är osäker på svenska språket eller har en hörselskada eller talskada anlitar vi auktoriserad tolk åt dig utan kostnad. Meddela din klinik att du vill ha tolk så ordnar dem det.

Du kan också ringa kundtjänst för mer information på telefon 0155-24 76 00.

Allergier

Ta hänsyn till personer med astma, allergier och annan överkänslighet genom att undvika parfym och starka dofter när du besöker oss.

Hygien

På alla våra kliniker finns en sterilcentral. Där rengör vi alla instrument efter varje patient, dels i specialanpassade diskmaskiner, dels i autoklaver (maskiner som steriliserar instrumenten).

Publicerat av: Samuelsson, Helen
Uppdaterat: 19 september 2017